baner home Wtyczki Uczelnianej Platformy e-Learningowej >>> Strona główna >>>

 

Test Offline

Test Offline umożliwia nauczycielowi generowanie testu do wydruku z bazy pytań platformy UPeL. Wyniki testu można łatwo przenieść na platformę skanując prace studentów. Dużą zaletą wtyczki jest to, że pozwala w łatwy sposób wygenerować różne testy dla różnych grup.

Dokumentacja: https://docs.moodle.org/37/en/Offline_quiz_activity

Instrukcja: https://www.academic-moodle-cooperation.org/fileadmin/user_upload/p_aec/Cheat_Sheets/Carry_out_offline_quizes-EN.pdf

separator

Kwestionariusz (questionnaire) - czyli sprawna ewaluacja zajęć online

Kwestionariusz to narzędzie do sprawnej ewaluacji swoich zajęć. Daje studentom możliwość udzielenia anonimowych informacji zwrotnych o zajęciach. Prowadzący może skorzystać zaś z szerokiego wachlarza pytań ankietowych. Zaletami są m.in: szybki dostęp do wyników, generowana przez system analiza odpowiedzi oraz możliwość wielokrotnego użycia raz stworzonej ankiety.

Tutoriale: faq.html#kwestionariusz

Dokumentacja: https://docs.moodle.org/37/en/Questionnaire_module

separator

Frekwencja (attendance)

Frekwencja pozwala nauczycielowi na prowadzenie listy obecności na platformie, zastępując lub uzupełniając papierową listę obecności. Używana przede wszystkim w kursach mieszanych, na których studenci są zobowiązani do uczęszczania na zajęcia, wykłady i ćwiczenia. Umożliwia również nauczycielowi przypisanie oceny na podstawie obecności. Nauczyciel może ustawić częstotliwość swoich zajęć (ilość dni w tygodniu, czas trwania kursu) lub stworzyć konkretne terminy.

Dokumentacja: https://docs.moodle.org/37/en/Attendance_module

separator

VPL - Wirtualne Laboratorium Programistyczne

Moduł aktywności ułatwiający zarządzanie zadaniami programistycznymi.

Jego najważniejsze funkcjonalności to:

  • możliwość edycji kodu źródłowego programu w przeglądarce,
  • możliwość uruchomienia programu interaktywnie w przeglądarce,
  • możliwość uruchomienia testu w celu sprawdzenia programu,
  • możliwość wyszukiwania podobieństwa między plikami,
  • możliwość ustawienia ograniczeń edycji i zablokowania zewnętrznego wklejania tekstu.
  • Dokumentacja: http://www.science.smith.edu/dftwiki/index.php/Moodle_VPL_Tutorials

    separator

    CodeRunner

    Typ pytania pozwalający studentowi skompilować i uruchomić przesłany kod w różnych językach programowania. Wyposażony w środowisko Mono wspierające również programy dedykowane dla platformy .NET Framework (między innymi język C#).

    Dokumentacja: https://coderunner.org.nz

    separator

    ClickMeeting - system do wideokonferencji

    System do wideokonferencji działa w oparciu o przeglądarkę WWW i jest zintegrowany z Uczelnianą Platformą e-Learningową jako składowa kursu (Virtual Class). Do korzystania z niego wystarczy kamera internetowa oraz słuchawki z mikrofonem. Interfejs zoptymalizowany jest zarówno dla wideokonferencji typu „każdy z każdym” – odzwierciedlający dyskusję grupy współrozmówców jak i „jeden do wielu” – odzwierciedlający wystąpienie jednej osoby przed gronem słuchaczy.

    Do głównych cech systemu można zaliczyć:

  • narzędzia do moderowania dyskusji (system uprawnień podczas konferencji),
  • wielotablicowy whiteboard,
  • webinaria (przedstawianie prezentacji PowerPoint oraz innych dokumentów),
  • dzielenie pulpitu z możliwością przejęcia kontroli nad pulpitem/aplikacjami osoby która go współdzieli,
  • czat oraz ankietę.
  • Przewodnik: https://knowledge.clickmeeting.com/uploads/2020/03/Pierwsze-kroki-w-pokoju-webinarowym.pdf


    separator